Sleepwalker

Försov mig i morses.. Rusade upp, åt och gjorde alla mina sysslor sen sprang jag till bussen så fort benen orkade. Som tur var hann jag med bussen, fast ändå kunde jag tagit 421:an för den gick tio minuter efter 22:an. Men men, det spelar ingen roll.. Som vanligt var det helt fullnkökat på bussen och unga/gamla stod och knödde om sittplatserna. Men värst är nog bussen från torget till Magnus Åberg, då får man sällan en sittplatts för då är de hel kaos i bussen, får knappt stängt dörrarna. Ha ha, ser faktiskt rätt kul ut!:P  Men i alla fall så hade jag datorkunspasprov första lektionen, gick hyffsat bra. Provet varade inte mer än 20 minuter så efter det hade vi hål timma till matten som var inställd så vi satt bara och pratade lite uppe i media huset. Sen fick vi reda på att engelskan med var inställd så då fick vi ännu en håltimma och efter det gick vi och åt sendan hade vi mentor i en halv timma eller nåt sen fick vi gå. En fågel viskade i mitt öra att det inte var nån svenska heller, väldigt trevligt! (NOT) Helt i onödan hade jag sutti i skolan timma efter timma och bara haft en jävla massa håltimmar när jag istället kunde gått hem efter provet och sovit vidare men icke no! Mindre kul..  Men vad kunde man göra? Jag gick hem till Caroline istället som hade kokat te och mys till mig när jag kom. Vi satt och diskuterade allt mellan himmel och jord tills ungen fick för sig att färga håret.. Och i nästa sekund var vi hemma hos Gudrun med två färgkartonger fulltankade med färg som skulle hällas i håret. Med lite skvätt och gegg så blev resultatet väldigt bra! :) Jätte fint, faktiskt! Mörkbrunt blev det. När vi var klara satte vi oss i köket och bokstavligt talat mölade i oss(jag) godis och cider. Gott gott!  Om inte minst ohälsosamt. Sen när vi ätit magarna glada fick jag rusa till bussen som jag missade på sekunden. Fick bli en promenad i den kalla vinter eftermiddagen. Lyssnade på mysig musik medan jag vandrade hem. Kokat lite kaffe nu och här sitter jag. Ska upp och kola lite tv snart... Wiie! Skriver kanske mer sen, walla bitches! /ee


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ikväll blev det citronmarinerad kyckling, sallad, sparris och yoghurtsås till middag.



Marinera kycklingen i olivolja, peppar, citronskal samt citronsaft, balsamvinäger och en skvätt soja. Ju längre det står, desto bättre. Stek så att det blir en härlig stekyta och kör in i ugnen, 225 grader, lagom länge. Koka sparrisen och häll på redigt med salt. Gör en sallad med allt du tycker om och en sås gjord på matlagningsyoghurt alt. medelhavsyoghurt, salt och peppar, rivet citronskal och vitlök.

2010-01-12 @ 08:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0