o ja!

Har inte skrivit på ett tag nu såg jag så de är väl på tiden att man uppdaterar sig då! Eller ni som läser kanske;)
I alla fall så har jag och mina systrar varit ensamma hemma en vecka här nu så det har väl inte hänt så mycket mer än de. Jag har mest bara slappat och varit ovanligt onyttig.. :( Ätit pizza två dagar irad, godias, dricka, glass, kakor/bullar/snacks, snabbmat och så massa äckel-päckel fett. BUUÄÄÄÄÄÄ! Så idag var det bara ut och springa! Aboslut! Så jag sprang här från mig till strömkarlsbron, runt kyrkan och runt källstorp och upp igen. Hade iskall motvind med snöblandat regn och de va inte trevligt, känndes som 100 nålar i ögon och ansiktet. Men men, ska i alla fall börja komma iform igen har jag planerat, bestämmt och satt punkt för! Tränar ju gymnastik på måndagar så ska jag börja gå hem från skolan lite då och då sen så blir de jogga två dagar i veckan plus en lång promenad men eftersom jag är en lat individ numera vet jag att de förmodligen bara kommer bli en kortpromenad nån gång i månaden men gymnastik varje måndag då. Illa! NEJ NEJ NEJ, jag ska baskimej ta tag i de igen, så ska jag inte äta godis mer förrän till sommaren nån gång då och då.. Sen så ska jag äta mycket frukt och grönt och på bestämda tider. men som sagt jag är ju en lat människa som inte är bra på att hålla planerna så de kommer antagligen bara vara i kväll och imorgon som detta kommer gälla som alla andra gånger jag försökt sen i höstas. Aja, slut pratat om de. Det är i alla fall värt ett försök!
Kan rabbla upp lite smått och gott som hänt nu i veckan då, eller kanske bara helgen, men de lär väl inte vara så mycket roligt....
Var på chill fest i fredags och de va helt okej, förutom att jag var lite smått krasslig så de va lite hänga läpp men annars okej. Sen på lördagen så hade jag en riktigt mysig kväll. kollade film och myste med en kompis. vi bara smockade och åt hela kvällen, glass, godis, dricka osv. hätte mysigt:) Sen sov vi ochså på söndagen hade jag en riktigt skön dag faktiskt. Först så åt jag och mina systrar hos farmor runt tre då hon lovat oss en dag utan matlagning nu när pärona är borta i Egypten. Så de va jätte god farmormat, as jusual. Sen på kvällen satte jag mig i soffan uppburrad med kuddar och täcken redo för ett X antal avsnitt av "Andra avenyn", myspys! Ja, de var väl de.
Ha en fortsatt trevlig kväll, puss ee


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0