hej igen

ojoj, nu vart de en dålig helg vad det gäller bloggandet i alla fall. men ärtligt alltså, det var faktiskt världens kassaste täckning där uppe i norr! Så jag twittrade till största delen av tiden. Men jag kan i alla fall berätta lite kort om helgen:


Den började på tisdagen, då vi åkte tåget till sundsvall. Väl framme i sundis gick vi väl och la oss med en gång. Morgonen därpå vaknade vi tidigt, eftersom bussen till staden(snarare byn) som vi jobbade i gick klockan 7. Så vi traskade på bort mot stationen och inser ganska snart att det inte kommer någon buss?! Så läser vi på våra biljetter ser att det står "sundsvall navet" och vi bara "VA FAAAN ÄR NAVET LIKSOM?". hahaha, så vi fick boka om bussen och sticka tillbaka till hotellet och sova lite innan vi fick traska bort igen. denna gången kom bussen.


Vi åkte genom skogar och dalar och var tillslut framme i byn, som man förövrigt kunde se rakt igenom. Bestod av ungefär 10 000 invånare och ett dussintal byggnader. typ. Föresten, detta var i alla fall konsum ica. skrämmande litet alltså... och som sagt: dålig.täckning.as.helllllll! ni kanske förstår.
Observera mode hörnan på knuten av byggnaden. förmodligen senaste modet;) höhöhöhöhö!


Men i alla fall, sedan när vi var framme jobbade vi på som vanligt och på kvällen tänkte vi kolla läget på "krogarna" i stan. så vi gick dit alla hade rekommenaderat oss att gå. och hör här nu! När vi var där vid elvatiden, vilket var tiden då alla var ute och festade där, var det vi tre(jag, jossejouce och ida), två vakter, två personal i baren samt en dj och fem andra. Alltså HALLÅÅÅÅ? vart har vi hamnat, tänkte ju vi. vi gick hemåt ganska snart.


Dagen därpå var det jobb igen som vanligt. Vi körde på tills dagen tog slut. Sedan gick jag och jossan en stund genom staden och hamnade tillslut på denna "krog" igen. Jag säger bara en sak: MUSIKEN!? nyheterna var liksom de hitsen som var super inne förra sommaren. vi gick hem rätt sent ändå efter att ha kollar på alla roliga människor som dansade loss där inne, inte direkt som i söder säger ja bara.


Igår då var ju sista arbetsdagen, så vi jobbade på och skulle sedan ta nåt natt tåg hem. Men vi skulle ju mellanlanda i långele. ni kan ju bara se hur LITE vi passade in här:
hahahaha, roligt vi hade det. Det stank dött och vi ville bara hem till våra mammor just då. fast nu är jag hemma och dricker lite extra starkt kaffe, för att kaffet på hotellet skamade blä. Det var min helg de! He påre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0