skum situation!

Nu var jag tillbaka från stan. Hände en sjuk sak! på bussen hem alltså. Jo, de va så här:
Det sitter en väldigt mager tant, kanske 65 år eller nåt, och väntar på bussen. Hade på sig en väldgit fin sommarklänning, fast den hade förmodligen passat en 20 åring bättre... anyway, solhatten på och så sandaler på de. sommarfräsh helt enkelt. sen när bussen väl kommer så kliver jag på, inte mer med de. då kommer den här, ursäkta mig, men kärringen fram och gormar nåt om att hon skulle till hisingen. hon hoppas i alla fall på, eller ja... vinglar fram och in i bussen. Hon kollade sig hela tiden om som om någon förföljde henne. höger, vänster, höger, vänster, höger, vänster gick huvudet. snabbt! såg lite läskigt ut. kände lite obehag. men jag sa i alla fall när bussen började åka att "Om du vill får du gärna sitta här" och flyttade ett säte in för att hon skulle få plats. utan att kolla på mig mer än 2 sekunder(!!!!), fortsatte hon kolla sig om kring och säger väldigt tyket " nej, sitt du kvar och lägg väskan på sätet bredvid. det säger gubben med huvudet i brevlådan, så det är bra med det!". några på bussen kollade helt frågande på mig, jag såg förmodligen lika dan ut. några började små fnissa, men aså hallå? va fan hade hon käkat innan hon hoppade på bussen. Sen i alla fall så gick hon bak i bussen och fortsatte med sina ticks, men nu kollade hon på mig varje gång huvbudet var vänt åt mig. blev faaan rädd nu asså. men ropa inte hej säger ja bara! hon vänder sig elakt om och glor förbannat på en stackars kvinna med barnvag. "nå? ska du av här eller? för barnvagnar, de säger jag bara. usch!". kvinnan blir lite ställd men hoppar ändå av vid nästa stopp. nu ska ni se här, för då kommer det EN TILL tjej med barnvagn och hoppar på bussen. då ryter kärringen " jaha, ska de va en till barvagn här!" och så kollar hon sig om som om någon ska hoppa på henne. sen vid nästa stopp blänger hon argt på tjejen med vagnen och säger väldigt argt "ska du av?" tjejen skakar på huvudet, då svarar kärringen " JAHAPP!!!! då hoppar väl jag av" och hoppar snabbt av bussen. haha, situationen va så fruktansvärt skrattretande, men jag ville inte få en sommar-sandal i huvudet, så de va lika bra att sitta tyst och låtsas varken se eller höra.. höhöhöhhö, så det säger gubben som hade huvudet i brevlådan, så så är det med det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0