slepless.

Ligger här i min säng och har kolla runt i min egen blogg under de senaste 2 timmarna. faktiskt. fått mig en del gooa' skratt! Eftersom jag personligen alltid tyckt att jag själv är roligast på denna jord. Mina skämt faller mig så bra i smaken liksom. Lite mysigt att läsa vissa inlägg, medan en del andra känns vemodiga, då jag har väldigt bra minne och kan just i stunden verkligen föreställa mig känslan jag hade när jag skrev. Kan verkligen minnas vad jag gjorde den dagen jag skrev inlägget. just den stunden.

Erik sover just nu. Känner mig lite deprimerad just nu, fast ändå så lycklig att jag lyckats ta mig ur mina jobbigaste dagar. Känner mig lite stolt när jag läser inläggen från förra året. Vad jag kämpat för det här jag har nu! som sagt, Konstiga tider, konstiga människor och ett konstigt liv helt enkelt. Förvirrad fummlande jag runt i mörkret, sökte efter ljuset som aldrig dök upp. Jag skrek allt vad jag hade på hjälp, men det var ingen som hörde! Det enda som fanns kvar var mitt eget eko. Tystnaden som ekade mellan väggarna växte ännu större ångest, vart tog allt vägen? Var var min ungdom och min lycka? Jag letade och letade, men fann inga svar. Försökte göra rätt för mig, försökte duga. men allt jag fick tillbaka var bara massa svek som en käftsmäll i nyllet. Finns människor man trodde älskade, men som man nu insett bara fejkade till sin egen fördel.

Människor som kommer långt i livet klättrar på andra. Strunt samma om det är din morsa, har du nytta av det - KLÄTTRA! STAMPA, gör va fan du vill, bara du kommer uppåt. Ta aldrig någon förgivet, men älska medan du kan. Livet har sina goda och onda stunder och ibland dansar du i otakt med livet. sätt dig ner, känn efter och hitta rytmen. Håll huvudet högt, men behåll fötterna på jorden.

Undrar vad jag gör om ett år? Trodde aldrig jag skulle stå där jag står idag, fast just nu sitte jag - ni fattar. Bor jag i sverige? göteborg? jobbar jag? är jag singel? gift? sviken? glad och lycklig? Lever jag ens? Ingenting är förgivet, men heller inte omöjligt. nä, nu avslutar jag dett konstiga inlägg med ett ord på hawaiianska. Aloha!


sövgött! ska knyta rosetten för idag. god jul och gott nytt år! passa på att ha en god kräftskiva med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0