and winter came

Då snöade det ännu en gång i vårt lilla trollhättan. Plusgrader, så snön hinner nätt och jämnt landa innan det smälter bort till en fuktig fläck på assfalten. Tråkigt nog. Detta ser ut att bli vårt framtida svea. Antar att jag inte är den enda som suktar efter en vit vinter.. Skolan är som vanligt, eller kanske mer åt det ovanliga hållet, stressigt.. För de som inte orkade göra det i tid. Det prosaiska skoldagarna är tråkigare än aldrig tidigare. Inte för jag har en tanke på att hoppa av eller ta något sabbatsår så känns allt bara fuktansvärt meningslöst just nu. Allting blir så hektiskt. Träning, skola/plugg(massor av plugg), körkort inklusive teorin till den. Allt blir så mycket just nu! Terminen är slut om tre veckor och jag har 12 ting jag ska få gjort i skolan under den tiden, bland annat saker jag missat eller kuggat på. Fyra prov/inlämingar per vecka framöver. Plus körning och teori pluggning. Hur ska jag klara av allt detta? Jag vet ju hur lam jag är på teoretiska fronten och jag vet hur dålig jag är på att ta tag i saker. Jag blir bara allt mer stressad va att tänka på det och dedär svarta molnet jag ständingt jagas av liksom hånflinar belåtet varje gång jag misslyckas. Klumpen i magen växer för varje dag som går.

Jag menar inte på att jag är deprimerad eller nåt liknande. men jag jagas stäningt av tid och stress. Tid, stress, dåligsömn och dåliga matvanor är ingen bra kompination. Dessbättre har jag nog inga dåliga matvanor, snarare tvärt om. Aptiten är min bästa vän, därmed maten;) Nog om detta, nu ska jag ta bussen ner till friskis och köra nåt pass eller en runta på gymmet. Har lite träningsvärk i rumpan efter gårdagens pass med Rojin. Men de får jag tåla, ska ändå inte köra på maskinerna idag.. tror jag. Well well, tränigen va de! wiwa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0