life as a language

Orka, morka, borka -som jag, amanda och sandra brukar säga. Vi har ju en tendens att rimma sönder alla ord tills ordet inte längre har någon betydelse. Well well. tråkig och onödig fakta. Men det är precis det jag tänkte uppdatera allmänheten om. Just: Onödig fakta och allmänna reflektioner om till synes tråkig ämnen. Kan ju starta med skolan, åter igen, eftersom det är precis där jag befinner mig just nu.

Skolan är för mig ett fängelse. Och jag kan nog nästan svära på mitt liv att jag aldrig mer kommer sätta en fot på en skolgård efter det att jag tagit studenten. Hurrat och jublat på flaket, avnjutit min sista middag tillsammans med klassen, swanias angenäma atmosfär och klätt upp mig med fina kläder och gudomliga uppsättningar i mitt hår. Jag kommer nog aldrig mer ägna en sekund till att plugga. Plugga på onödiga saker som inte har särksillt stor betydelse i mitt liv. Jag tänker ta det jag fått med mig här i från, skolan, och bli det jag blir. Livet är ett äventyr som inte börjat än, och om man påstår sig vara fulländad, komplett, tycker jag nog att man är en förlorare. I alla fall i min ålder. Vi har ännu så mycket kvar att uppleva och lära, dagen är fortfarande ung och där med också dusjälv. Jag anser mig själv alldelles för ung för att betygsätta alla livets upplevelser.

Jag matas ständigt med nya upplevelser och får en omättlig aptit på livet. Livet är lika vackert som den pigga morgonsolen som så många gånger kramat oss välkomna till ännu en dag, precis som idag.
- Gör vad fan du vill men jag tänker leva på riktigt och nu och inte binda upp mig i en massa skola, studier o shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0