När dagsljuset är en fyklöver och nätterna ens värsta fiende!

Nu har jag sökt ytterligare fyra jobb. Jag hoppas verkligen på ett i sommar! Och i bästa fall ett helg jobb nu under våren. Måste skrapa ihop lite kosing nu till sommaren. Klarar nog inte en sommar till utan cash! Jag har tagit mig en funderare... Jag har bestämt kommit in i dendär "vårdeprissionen" (som jag kallar den) nu. Jag är en såndär riktig tänkare som överanalyserar det mesta, vilket i sin tur leder till endel grubbel och sömnlösa nätter, med andra ord: lite sådär små deppigt. Jag genomskådar mitt livs alla upplevelser, goda som onda. Saker jag ångrar och sakerna jag aldrig gjorde. Jag genomgår nog en lite depp period en gång i halvåret. I synnerhet hösten men också en liten liten nån gång på våren eller mitt i sommaren. Men våren innehåller också dendär lycko perioeden när man dansar på röda rosor och livet känns sådär bara allmänt jävla bra och jag känner mig som den allsmäktige! Jag vill nog mer understryka den perioen i detta inlägget, för ingenting är bättre än dendär känslan när man är lycklig, rät och slät lycka! Det bästa som finns! Dagen i Trollhättan började molning och grå - som de flesta andra dagarna. Men senare mot eftermiddagen öppnade sig molnen upp och vår käraste vän tittade fram med leende läppar. Den solen som så varmt kramar oss välkomna till ännu en ny dag. Jag kände våren i luften, den där speciella doften som man bara känner sådär i början på vårkanten, härligt! Det doftar lycka och välgång! Den ljuva sommaren nalkas och långa kalla nätter tar farväl. Man trallar mot det ljusa och inte längre är dagsljuset en fyrklöver och nätterna ens värsta fiende. Nej! Tvärt om, varma sommarnätterna är väntade och välkomnas även dom med öppna armar. Vi väntas dendär perioden när allting är som det ska. Allting är sjyst! Vi fylls av dendär euforin man bara får smaka en gång om året. sommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0