HRMF*

Jag och Claudia skulle ner till kafeterian för att köpa kaffe. Hyfsat mycke folk när vi kommer in. Jag tar min mugg, BETALAR, och häller upp kaffet sedan mjölken. Så precis när vi ska vända oss om och gå säger, låt mig använda ordet, käringen i kassan irriterat:
- Du har inte betalat! Och så stirrar hon stängt.
Jag hajar till och kollar på henne... Hm?! Jag förklarar för henne att jag har betalat men hon vägrar ge sig:
- DU HAR INTE BETALAT! 6KRONOR, TACK!
Jag känner hur ilskan smyger sig på.. Lite pinsamt med tanke på hur mycke folk de va där inne och alla blickar var riktade på mig som säkert uppfattades som en snål snyltare. SÅ jag höjer rösten ytterligare och lyfter kaxigt på ögonbrynen:
- Jag har betalat, säger ja! Tror du jag står här och ljuger dig rätt upp i nyllet eller?
Käringen i kassan svarar spydigt att hon då inte alls hade sett mig betala och började dra nån historia om att de va nån kille som tydligen svept förbi här och betalat sin kaffe men inte jag. Och hon skulle absolut inte stå och ljuga sådär för hon konstaterade det att hon HADE SÅN KOLL, alltid, på vilka som betalade.  Men ärligt? Tror hon på blodigt allvar att jag bara går in i kefeterian, snåpar åt mig en jävla mugg jävel och bara häller upp kaffe och går utan att betala?
Förbannad som jag var slängde jag muggen i handfatet bredvid henne, så kaffet skvätte, sen gick jag med snabba, arga och bestämda steg ut ur Café Alfons. Nog sista gången jag handlade där! Kommer i alla fall inte visa mitt ansikte där inne på ett jävla tag!
... Hoppas hon fick kaffe på sig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0