Visste ni att....?

Som person är jag till synes hård och aningen kaxig, men innanför det hårda skalet är jag lika mjuk och sårbar som vattenytan på ett spegelblankt hav.  Ett ägg helt enkelt, hård på utsidan men mjuk på insidan.

Jag har alltid haft dåligt självförtroende och självkänsla. Ibland har jag lyckats dölja det hyfsat bra men oftast genomsyrar min svaga sida. Mitt liv präglas på vad andra tycker om mig och mitt ego kommer sällan i första hand. Oftast glömmer jag bort vad jag själv egentligen vill och vad jag själv egentligen behöver. Alla andra kommer i första led. Andras ord är min lag och jag följer sällan mitt hjärta och gör det jag allra helst vill och det jag mest behöver. Unnar mig sällan saker, kostar aldrig på mig nåt roligt (förutom nu det senaste när erik verkligen tvingat mig köpa det jag verkligen vill ha, vilket är bra I guess?!). Jag tror aldrig på mig själv och förväntar mig alltid det värsta. Tar aldrig vänner, familj nära och kära förgivet, då mina tidigare erfarenheter aldrig tillåter. MEN därför ska jag nu, denna höst, äntligen ta tag i allt detta:) Så det inte längre ska var aett problem. - förhoppningsvis! Ska läsa två böcker som några personer tipsat mig om, bla. min tvilling Sandrej. "Självkänsla nu!" av Mia Törnblom och "Du kan hela ditt liv" av Louise L. Hay. Får se vad detta leder till...

By the way, kan inte jag också passa i röda läppar? Det är ju så s-n-y-g-g-t...

Kommentarer
Postat av: Marre

Bra att du tänker ta tag i det nu, min fina Erika! You deserve the best :) Btw, Mia Törnblom är grym!

2010-09-29 @ 14:16:35
URL: http://maaarree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0